

Ak sa prv chcete dozviedieť, čo PPC reklama v skutočnosti je, určite si pred týmto článkom najprv prečítajte náš článok: Čo je to PPC reklama?
Dôvod číslo 1: Platíte iba za kliknutia - PPC (Pay-per-click)
Ako už samotný názov prezrádza, Pay-per-Click alebo PPC marketing je spôsob marketingu, propagácie, pri ktorej platíte len za reálne kliknutia. Vidíte reklamu vyššie? Platíte iba vtedy, ak na ňu niekto naozaj klikne. To znamená, že neplatíte za ľudí, ktorí o ňu nemajú záujem. To platí bez akýchkoľvek chytákov! Aj ak by sa vaša reklama denne zobrazila milión ľuďom, no klikol by na ňu jeden človek, platíte len za toto jedno kliknutie! Každé kľúčové slovo má vlastnú konkurenciu a teda aj vlastnú cenu. Čím nižšia je vaša konkurencia vo svete marketingu, tým menej platíte za kliknutia.

Dôvod číslo 2: Vyberajte, komu sa v PPC kampani Google Ads alebo na Facebooku zobrazíte
Asi bude náročné predávať granule pre psy ľuďom, ktorí nemajú psa, však? Tak prečo nezacieliť reklamu priamo na ľudí, ktorí majú psy? Pýtate sa, ale ako viem kto má psy a kto nie? Vy možno nijak, no Google vie o každom všetko. To vieme v PPC Marketingu dokonale využiť. Každú reklamnú kampaň Google Ads alebo Facebook dokážeme zacieliť presne podľa vašich potrieb. Pohlavie, vek, zárobky, rodičovský stav, vzdelanie, vlastníctvo bytu / domu, partnerský vzťah a výber z viac ako 100 rôznych záujmov, koníčkov a iných zacielení je len začiatok toho, čo Google Ads a Facebook vo svojich reklamných kampaniach poskytuje.

Dôvod číslo 3: Vyberajte, kde sa vaša PPC reklama zobrazí
Vlastníte lokálny podnik alebo chcete zacieliť niekoľko reklám pomimo vášho e-shopu výhradne na kamenné pobočky? Nechajte ich zobrazovať sa výhradne vo vybraných krajoch, na určitom mieste, v meste alebo v okruhu niekoľkých kilometrov od vašej pobočky. Funguje to aj naopak! Taktiež môžete vylúčiť istú oblasť z vašej reklamy ak, povedzme, nechcete istú ponuku, akciu alebo zľavu zobrazovať ľuďom z istej oblasti.

Dôvod číslo 4: Zacieľte ľudí, ktorí už navštívili alebo nakúpili na vašej stránke - Remarketing PPC kampane
Jedine pomocou PPC marketingu dokážete zacieliť ľudí, ktorí už niekedy boli na vašej stránke alebo dokonca zacieliť ľudí, ktorí na vašej stránke nakúpili alebo splnili určitý cieľ (vyplnenie dotazníka, registrácia a podobne) a nechať im zobrazovať špeciálne reklamy, bez toho aby o tom vôbec vedeli. Reklamy im taktiež môžete zobrazovať v obsahovej sieti Googlu, to znamená, že sa im reklamy budú zobrazovať na iných stránkach, ktoré môžu, ale nemusia byť témou podobné tej vašej. Takýmto spôsobom môžete nalákať vašich návštevníkov a šikovne ich pomocou remarketingu premeniť na zákazníkov!

Dôvod číslo 5: Sledujte výsledky vašej PPC kampane - Dokonca aj v reálnom čase!
Billboard na ulici, reklamný polep na autobuse alebo reklamný hrnček vám s najväčšou pravdepodobnosťou nepovedia, koľko návštevníkov úspešne presvedčili, aby na vašom webe spravili nákup. PPC Marketingová reklama na Google Ads alebo na Facebooku však áno! Pomocou správne nastaveného Google Analytics účtu budete presne vedieť koľko nákupov a v akej hodnote pochádza z každého zdroja, vrátane organických (neplatených zdrojov) ako Organické vyhľadávanie Googlu, Direct link a iné referally (Heureka a podobne). O Google Analytics si budete už čoskoro môcť prečítať viac v našom ďalšom článku!

Dôvod číslo 6: Zobrazíte sa iba ľuďom, ktorých naozaj zaujímate
Vaša reklama sa bude zobrazovať ľuďom, ktorí zadajú do vyhľadávania Google presne ten pojem, ktorý chcete vy! A nie len to, môžete nastaviť rôzny typ zhody s vami zadanou frázou! Vaša PPC reklamná kampaň sa napríklad v prípade [konkrétnej] zhody zobrazí iba ak je vaša fráza na 100 % rovnaká ako užívateľom zadaná fráza. V prípade „frázovej“ zhody sa vaša reklama zobrazí len ak je zadaná fráza na 100 % zhodná s vašou, no v tomto prípade môže byť pred a za frázou čokoľvek iné! To znamená, že ak zadáte kľúčové slovo „pes“, vaša reklama sa zobrazí aj v prípade zadania „domáci pes“. Takýchto typov zhody je ešte viac!
Dôvod číslo 7: Vylúčte pojmy, pri ktorých sa vaša PPC Marketingová reklama nebude zobrazovať
Neplaťte zbytočne za kliknutia ľuďmi, ktorí ešte pred samotným kliknutím na vašu reklamu nemali záujem o váš produkt alebo vašu službu. Častokrát sa stáva, že niektoré názvy produktov alebo spoločností môžu mať dva úplne rôzne významy, ktoré si ľudia môžu mýliť a tým klikať na vašu reklamu bez akéhokoľvek nákupného zámeru. Ľudia taktiež často hľadajú produkty alebo služby zadarmo, videá na youtube alebo články na wikipédií. Taktiež môžeme vylučovacími slovami vylúčiť vašu konkurenciu, aby sa váš denný PPC rozpočet nemíňal na ľudí, ktorí už sú rozhodnutí, kde chcú dnes nakúpiť.
Dôvod číslo 8: Nasmerujte ľudí presne tam, kam potrebujete
Na reklamné pero s najväčšou pravdepodobnosťou nenapíšete adresu, kam chcete poslať vášho návštevníka, ak mu chcete predať konkrétny produkt. www.meno-vašej-firmy.sk/eshop/produkty/značka/konkretny-produkt nebude vyzerať ani zďaleka tak dobre na reklamnom billboarde, no ani v Google Ads kampani. Našťastie, v Google Ads kampani máme možnosť poslať potenciálneho zákazníka presne na túto adresu, no v reklame mu zobraziť iba: meno-vašej-firmy.sk/konkretny-produkt
Dôvod číslo 9: Rôzne produkty, rôzne PPC reklamy
V PPC marketingovej kampani máte jedinečnú možnosť vytvoriť množstvo reklám pre každý produkt osobitne. Nemusíte zobrazovať tú istú reklamu pre každý produkt alebo každú službu. S PPC kampaňou máte možnosť vytvoriť jedinečnú reklamu pre každý produkt a ku každej takejto reklame uplatniť všetky tipy spomínané vyššie. V každej vašej kampani pre každý váš produkt môžete nastaviť jedinečné zacielenie publika, kľúčových slov, vylučovacích kľúčových slov, remarketingu a o mnoho viac. S PPC reklamou sú možnosti neobmedzené.
Dôvod číslo 10: Pretože s OptiAds.sk sa PPC Marketing oplatí
V OptiAds.sk nám záleží na každom klientovi bezohľadu na váš denný limit, veľkosť vašej spoločnosti alebo vašej znalosti marketingu. Zastihnuteľnosť na telefóne, smskou alebo mailom 7 dní v týždni od rána do noci, reporty na vyžiadanie kedykoľvek do 24 hodín, akékoľvek zmeny, nové akcie a úpravy reklám na požiadanie sú len niektoré z výhod, prečo sa oplatí začať PPC marketing s OptiAds.sk. Navyše každému zákazníkovi, ktorý predtým takúto ponuku nevyužil, garantujeme promo kód na kredit v Google Ads v hodnote 75 € !
